Jak wygląda proces zwrotów?
1. Otrzymanie zamówienia
Kupujący otrzymuje swoje zamówienie i informację od sprzedawcy o możliwości dokonania zwrotu przez Planet24, w postaci linku do indywidualnego panelu Planet24 lub adresu zwrotnego w jego kraju.2. Spakowanie i etykietowanie
W zależności od polityki zwrotów i decyzji sprzedawcy, kupujący otrzymuje w systemie Planet24 opłaconą etykietę lub jedynie informacje o adresie do zwrotów. Kupujący pakuje produkt i nakleja dostarczoną etykietę lub zamawia kuriera we własnym zakresie.3. Nadanie zwrotu
Gotową do wysłania przesyłkę kupujący zawozi do lokalnego punktu krajowego kuriera i tam ją nadaje. Zeskanowanie opłaconej etykiety przez kuriera od razu zmienia status w systemie.4. Przyjęcie zwrotu
Przesyłkę zwrotną przyjmujemy w naszym punkcie w kraju kupującego i wprowadzamy dane z etykiety do systemu.5. Transport międzynarodowy
Przesyłki zwrotne transportowane są do centrali we Wrocławiu.6. Tymczasowe magazynowanie
W naszym centrum logistycznym mamy przygotowane regały dla każdego z naszych partnerów. Tam zwroty oczekują na odesłanie do ich magazynów w Polsce.7. Odesłanie zwrotów
Zgodnie z ustawieniem w systemie Planet24 paczki zbiorcze ze zwrotami, wysyłamy do magazynu partnera w Polsce.